Easy breakfast ideas : number 3 : coffee shake with cocoa and oats

Nu het schooljaar opnieuw in volle gang is en het ‘s morgens vaak snel moet gaan (ook al heb ik geen kinderen die ik uit hun bed moet nemen of jagen) heb ik een aantal vaste ontbijtjes die me een instant boost geven. Misschien ook iets voor jou?

Voor dit drink- of lepelontbijt moet je je een beetje voorbereiden. Je moet namelijk de dag voordien sterke koffie zetten en die in de frigo plaatsen zodat hij goed is afgekoeld wanneer het tijd is voor het ontbijt.

Voor 1 koffieshake met cacao en havermout:

*1 kop sterke, gekoelde filterkoffie. (Je mag ook espresso nemen en doseren zoals je zelf wil)

*2dl amandelmelk (of een andere plantaardige melk of koemelk)

*2el puur cacaopoeder

*2el whey proteïnepoeder met chocoladesmaak

*1/2tl xanthaangom voor een dikke, gebonden shake à la Starbucks

*9 ijsblokjes

*3el havermout

Bereiding:

*Doe alle ingrediënen in een sterke blender en mix op de ijsstand. Je kan ervoor kiezen om de havermout niet te blenden en deze pas achteraf toe te voegen zodat je hem kan oplepelen. Dan heb je meer textuur en een eetbaar ontbijt.

TIP:

Als je caramelsaus of pannenkoekensiroop in huis hebt, is het tof om een groot glas te nemen, daar een bodempje saus in te doen en dan pas je shake. Zo heb je een fancy, home made frappuccino. 

Koffie smoothie

Niet mijn foto maar…this is what it looks like !!!

Melanie
Ik ben Melanie Huyghe, een dynamische 33-jarige leerkracht Frans. Naast mijn passie voor talen ben ik ook veel bezig met creatief en gezond koken, yoga, hardlopen, dansen, lezen en de wereld ontdekken samen met mijn Griekse man Christos. Op mijn blog wil ik mijn creatieve ei kwijt en mijn altijd overactieve hersenen rust geven door neer te schrijven wat ik denk.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.